Türkiye 2023 Turizm Stratejisi Açıklandı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri ERSOY, Türkiye’nin 2023 Turizm Stratejisi’ni 27 Eylül Dünya Turizm Günü’nde İstanbul Dolmabahçe Sarayı’nda yerli ve yabancı basın mensuplarıyla düzenlediği toplantıda açıkladı.                                                                                                                                                Bakan ERSOY 2023 için hedeflenen turist sayısının 75 milyondan fazla, turizm gelirlerinin ise 65 milyar dolar olduğunu söyledi.                                     2023 hedefleri için turizm politikasının 2018 itibarıyla değiştiğini dile getiren ERSOY, hedeflenen turist harcamalarının ziyaretçi başına 867 $, gecelik harcamaların ise 86 $ olduğunu dile getirdi.                                                                                                                                                                                Toplantıda 2023 Turizm Strateji Planı’nında yer alan önemli başlıklardan biri olan tanıtım stratejisi kapsamında Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı sayesinde gelirin artacağı böylece tanıtım bütçesinin 2023’te 220 milyon dolara ulaşacağı, tanıtım çeşitliliği sağlanarak dijitale daha çok yatırım yapılacağı, iç turizm tanıtımına ağırlık verileceği ve arz güvenliğinin sağlanacağı açıklandı.

Ulaştırma ve Altyapı konularında ise havalimanı kapasitesinin artırılacağı, kruvaziyer limanlar için 2023 hedefinin 200 gemi / sefer 4 milyon yolcu olduğu ifade edildi. Nitelikli turist için nitelikli insan kaynağı üzerinde de durulan toplantıda okullarda dil eğitimine ağırlık verileceği ve uygulamalı eğitime önem verilmesine ilişkin somut adımlar anlatıldığı, Turizm Meslek Lisesi mezunlarının %15’inin oteller tarafından lisans eğitimi için burslandırılacağı ayrıca taksici esnafına yönelik eğitim programlarının devam ettiği kaydedildi.                                                                                                                                                2023 Turizm Stratejisi’nin önemli konu başlıklarından biri olan ‘ürün çeşitliliği’ başlığı altında yer alan gastronomi turizmi konusunda ise plan çerçevesinde marka şehirlere yenilerinin eklenip, Gastronomi Rotaları’nın artırılıp, Lezzet Haritaları’nın tanıtımına ağırlık verileceği, KTB Belgeli tesis sayısının artırılması konusunda çalışmaların sürdüğü açıklandı.

Stratejinin ‘ürün çeşitliliği’ alt başlığında yer alan Sağlık Turizmi kapsamında 2023 yılına dair hedefin 1.5 milyon turist, 10 milyar dolar gelir olduğu paylaşıldı.                                                                                                                                                                                                                          Türkiye 2023 Turizm Strateji Planı’nın Kültür Turizmi açısından hedefleri arasında ise yeni antik şehirlerin ziyarete açılacağı, mevcutların gezi alanlarının artırılacağı, bakım, onarım ve yatırımlarına ağırlık verileceği, Türkiye genelinde yeni müzelerin açılacağı, Unesco Dünya Miras Listesi ve Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’de varlığın artırılacağı, kültür ve sanat etkinliklerinin sayısının artırılacağı, Bisiklet Dostu Otel sayısının 2023’te 1.500’e çıkarılacağı, inanç merkezleri ve rotalarının, konaklama ve ulaşım altyapısını da kapsayacak şekilde oluşturulacağı Türkiye İnanç Haritası ve İnanç Portalı’nın hayata geçirilmesi yer aldı.

Plan’a göre 2023 yılında gelmesi beklenen turist sayısı Uzakdoğu’dan 4 milyon, Orta Avrupa’dan 4.5 milyon Amerika Kıtası’dan 3 milyon olarak öngörülüyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan işletme belgeli yatak kapasitesinin ise 300 bin civarında artacağı, bu tesislerin %70’inin 2023 yılına kadar tamamlanarak hizmete açılacağı, yeni alınacak yatırım belgeleri ve belediye belgeleri ile birlikte 2023 yılına kadar yaklaşık 500.000 yatağın devreye gireceği mevcut yatak kapasitesi de 1.5 milyondan 2 milyona ulaşacağı 2023 yılı hedefleri arasında yer aldı.

Bakan ERSOY son olarak, 2018 yılında 463 olan Mavi Bayraklı plaj sayısının 2023’de kadar aşamalı olarak 688’e çıkarılacağını, Seyahat ve Turizm Rekabetçilik Endeksi’nde 2023’te ilk 30’a girme hedefinde olunduğunu belirtti.

Toplantıda 2020 yılında Türkiye’nin tanıtımında kullanılacak reklam filmi de ilk kez gösterildi.