Turizmde Toptandan Perakendeciliğe Geçiş

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD), ulusal Global Rezervasyon Portal Projesini kullanıma hazır hale getirdi. Bu portal üzerinden; Antalya’dan Rusya ve Kazakistan’da yaklaşık 15 şehre yapılacak haftada 70’ den fazla tarifeli uçak seferi kullanarak; oteller bu ülkelerde faaliyet gösteren on binlerce seyahat acentesine direk ulaştırılabilecek. Oteli hangi ücret ile tüketicilere arz edeceğine yatırımcılar karar verebilecek.

Murat ERSOY, “İşler kötü diye yatacak halimiz yok!”

Konu ile ilgili turizmcilere açıklamalarda ve sistemi tanıtan TYD Başkanı Murat ERSOY, amaçlarının bu sistem ile tur operatörlerini devre dışı bırakmak değil onlara daha çok imkan sağlayabilmek olduğunu söyleyerek, “İnanılmaz yatırımlarımız var. İşler kötü diye yatacak halimiz yok. Hep birlikte çalışacağız, Türk turizmi olmadan dünyada turizm olmaz. Rusya’da yoğun bir çalışma içindeyiz. Rus hükümetinin bu konuda büyük desteği var. Bu yıl Beş milyon turistin gelmesi hayal değil. Bu sistem bir rezervasyon arama motorudur. Bu arama motorunu istediğiniz yerde istediğiniz marka altında çalıştırabilirsiniz. Atlas Global’in tarifeli uçtuğu yerlerde yeni bir marka yatırımı yapmamak için Atlas Global’in rezervasyon ağını kullanan seyahat acentelerine Atlas Holiday brand’i üzerinden yapıyorsunuz. Dolayısı ile tarifeli havayolunun rezervasyon sistemi üzerinden rezervasyon yapılıyor. Seyahat acentesi da ürkmeden bunu kullanıp önerebiliyor. Atlas Global, full servis hizmet veren üst standartlarda bir havayolu şirketidir” diye konuştu.

 

Yeni arama motoru ile neler olacak?

* Otellerin kendi karar verdikleri fiyatlarıyla havayolunun indirimli uçak biletleri birleşince oluşacak cazip paket tur fiyatları B2B ve B2C kanalları üzerinden son tüketicilere hızlı ve kolay şekilde ulaştırılabilecek,
* Tüm uçağın doluluk riskini üstlenemeyen tur operatörlerinin arzu ettikleri oranda koltuk garantisi ile uçmalarına imkân veren bu uygulama sayesinde tur operatörleri Türkiye programlarını zarar etmeden ve daha uzun periyodayayarak devam ettirebilecekler. Arta kalan koltuklar ise havayollarının online satış ağları içerisine bulunan on binlerce seyahat acentesi üzerinden tüketicilere ulaştırılacaktır.
* Sisteme dahil olan otellerin; havayollarının turizm yörelerinde hedef Pazar ülkelere yapacakları tarifeli seferler ve yine havayollarının dünya geneline yayılmış acente networkleri üzerindenB2B kanalları kullanılarak toptancılıktan perakendeciliğe geçiş başlatılmış olacak,
* Sberbank-Denizbank ile yürütülen ortak proje ile Ruble olarak taksitlendirme imkanı sağlanacak,

Tamince, “Yeterince gayret göstermiyoruz!”

Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda TYD Başkan Yardımcısı olan Fettah TAMİNCE’de hem ev sahibi hem de bir turizmci yatırımcısı olarak projeyi desteklediklerini söyledi. TAMİNCE “Turizmciler olarak kendimize şunu sormalıyız: ‘Biz neyi eksik yapıyoruz? Tanıtım anlamında daha iyisini yapabilir miyiz? Bizler üzerimize düşeni yapıyor muyuz?’ Kendim ve turizm kuruluşları yeterince gayret göstermiyoruz. Daha gayretli olmamız gerektiğini düşünüyorum. Türkiye’nin inanılmaz ürünleri var. Bu nedenle bütün geleceğimiz siyasetin yorumlanmasıyla şekillenmemeli. 40-50 milyar dolar turizm yatırımı olan bir sektör kendini ifade etmede bu kadar sıkıntılıysa farklı bir netice olamaz” dedi.

Turizmcilere sistem hakkında bilgiler SAN TSG Firması tarafından verildi

Toplantı sonrası sistem hakkında, 20 yılı aşkın bir süredir 55’den fazla ülkede ve 500’den fazla turizm firması için yüksek kaliteli hizmet hedefli çözüm ortağı olarak pazarda yer alan SAN TSG Fimasının Genel Müdürü Erol TÜRK tarafından bilgilendirmeler yapıldı. Turizmciler toplantının ardından gelecek sezon ile ilgili görüşlerini ve beklentilerini paylaştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir