Raporda, 2016’da olduğu gibi 2017’de de ülkelerin tatil talebini ve tercihlerini belirleyen ana üç unsurun güvenlik, imaj ve algı olduğu vurgulandı.
Dünya turizminde, “Güvenlik ve Algı/imaj” artık ana gösterge oldu. Ortadoğu’dan Avrupa içlerine kadar yayılan terör eylemleri ve güvenlik endişesi, dünya turizminin önündeki ana sorun.
ITB Berlin Fuarı’nda açıklanan ITB World Travel Trends Report’e göre küresel turizm pazarında 2016’a olduğu gibi 2017’de de ülkelerin; ‘Güvenlik’, ‘İmaj’ ve ‘Algıları’nın tatil talebini ve tercihlerini belirleyen ana üç unsur olacak.
Turizmdatabank’ın ITB World Travel Trends Report çalışmasından derlediği değerlendirmelere göre, yurtdışı seyahat hacmi büyümeye devam edecek ama destinasyon tercihlerinde 2016’da görülen “güvenli ülkelere kayma eğilimi” sürecek.
Her 5 kişiden 1’i güvenlik endişesinden seyahate çıkmayacak
Dünya seyahat sayısı ve eğilimlerinde gelişmenin devam edeceğini savunan rapora göre tek fark; 2016’da olduğu gibi tatilcilerin güvenli ülkelere kayma eğilimi olacak. Dünya genelinde endişeleri artıran terör ve güvenlik olayları en fazl yurtdışına çıkan turistler üzerinde etki yarattı.
Açıklanan anket sonuçlrına göre; yurtdışına çıkan tatilcilerin yarısına yakını (% 45) olumsuz emniyet ve güvenlik koşularından rahatsızdı ve tercihleri etkilendi. Bulgulaa göre her 3 tatilciden 2’si seyahat planlarının olduğunu ancak güvenli gördükleri ülkelere yöneleceklerini açıkladı.
Diğer yandan emniyet ve güvenlik endişesi nedeniyle tatile çıkmayacaklarını belirtenlerin oranı da yüzde 19 olarak açıklandı. Ankete göre, yüzde 14’lük bir kesim de tatilini ülke içindeki alanlarda yapacaklarını açıkladı.